تبلیغات
وبلاگ تخصصی تربیت بدنی و علوم ورزش - آب درمانی . تمرین های اندام تحتانی





آب درمانی . تمرین های اندام تحتانی [حرکت درمانی , ]

آب درمانی

 

مانند ورزشهای دیگر ، تمرینهای بدنی در آب به عنوان ورزش و سرگزمی به جوانان و یا فقط برای درمان توصیه می شود . به منظور موثر و بی خطر بودن آب درمانی ، كلیه توصیه ها یی را كه در بخش مراقبتهای مقاصل ، چه در مرحله حاد و چه در مرحله مزمن شده بود ، رعایت كنید . همچنین قبل از شروع هر تمرینی با مركز هموفیلی یا فیزیوتراپ خود مشورت كنید . آب درمانی ، بخصوص در آب گرم ، منافع زیادی برای افراد هموفیل دارد . در آب فشار كمتری بر مفاصل كاهش می یابد . بنابر این ، راه رفتن و ایستادن در آب فشار كمتری بر مفاصل وارد می كند . با كاهش تدریجی عمق آب ، می توان مقدار نیروی وارده بر مقاصل را افزایش داد . عضلات در اثر كم شدن وزن بدن و حرارت آب شل می شوند . بدیهی است كه باشل شدن عضلات حركت آسانتر می شود . تلفیق شل شدن عضلانی و كاهش فشار وارده بر مفاصل بدن ، درد را كاهش می دهد . توانایی در انجام داد . به منظور استفاده از این تمرینها در تمامی سنین می توان تغییراتی در آنها داد . در صورت  نیاز به اطلاعات بیشتر از فیزیوتراپهای مراكز هموفیلی كمك بگیرید . این افراد بر افزایش تدریجی ورزشها و زیاده روی نكردن در فعالیتها ، بخصوص در دوران نقاهت پس از خونریزیهای شدید و جراحیها تاكید دارند .
 
تمرینهای اندام تحتانی
 
به یاد داشته باشید كه برای حركت مفاصل ران كاملا راست بایستید و به جلو ، عقب یا طرفین متمایل نشوید . كنار استخر بایستید و لبه آن را محكم بگیرید . كل اندام تحتانی را به طرف بیرون حركت دهید .

كنار استخر بایستید . پا را ابتدا با زانوی صاف و بعد با زانوی خم بالا ببرید .

كنار استخر بایستید ، پا را به عقب حركت دهید .

 

تمرینهای روی آب
 
با چوب پنبه یا حلقه های لاستیكی كه دور كمر قرار می گیرند و گرفتن لبه استخر می توانید روی سطح آب شناور شوید و این ورزشها را انجام دهید . لبه استخر یا نرده دور آن را در حالی كه دستها بالای سرند ، بگیرید و پاها را به هم نزدیك و از هم دور كنید .

پاها را یكی در میان یا با هم داخل آب ببرید .

انگشتان پا را همانند شكل دور نرده استخر قلاب كنید . اینك دستها را بالای سر و داخل آب حركت دهید .

پس از دوران نقاهت می توان راه رفتن را در آب تمرین كرد  . البته در این صورت عملكرد عضلات در مقایسه با راه رفتن متفاوت خواهد بود . با افزایش سرعت ، راه رفتن در آب مشكل تر می شود .
 
تمرینهای اندام فوقانی
 
از غوطه ور بودن و راست بودن شانه ها در آب مطمئن شوید . كنار استخر به یك طرف بایستید و دستها را به جلو و عقب حركت دهید .در این حالت آب در قسمتهایی باعث كمك و در قسمتهایی موجب مقاومت دادن به حركت می شود .

در حالی كه بازوها در سطح آب شناورند ، پشت به كنار استخر بایستید . در صورت لزوم می توانید از لاستیك نیز مانند شكل استفاده كنید . حال آرنج را خم و راست كنید .

این حركت با گرفتن راكت پینگ پنگ ، چوب پنبه یا اشیاء دیگر مشكل تر می شود .

 

 



نوشته شده توسط مسعود حبیبی در دوشنبه 27 تیر 1384 و ساعت 12:07 ق.ظ
ویرایش شده در دوشنبه 27 تیر 1384 و ساعت 12:07 ق.ظ


لینک ثابت || نطرات [--]



نوشته های قبلی...

نقش آب در ورزشكاران - افزایش وزن - تغذیه

آسیب شناسی . مقاله انگلیسی

آسیب شناسی . مقاله انگلیسی

آسیب شناسی . مقاله انگلیسی

هیپر تروفی عضله

مهارت

مراقبت از مفاصل در افراد هموفیلی

راهكارهای ورزشی برای افراد هموفیلی

ستون فقرات

كشش عضله ها

آب درمانی . تمرین های اندام تحتانی


صفحات وبلاگ...

 

درباره وبلاگ

 وبلاگ من
ایمیل من
[yahoo]

نویسندگان

مسعود حبیبی(11)

موضوعات

عمومي(1)
فیزیولوژی(1)
پزشکی ؛ ورزشی(1)
حرکت درمانی(3)
تغذیه(1)
علم و تمرین(1)
آسیب شناسی(3)

آرشیو

  تیر 1384 (11)


لینکستان

اسپرتس وی ال

سایت علم و ورزش

پاب مد


لینکدونی

خبر گزاری جمهوری اسلامی (-)
آرشیو لینكدونی


جستجو



خبرنامه


آمار وبلاگ

بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
كل مطالب :
كل نظرها :
كل بازدید ها :
افراد آنلاین : [Online]
ایحاد صفحه : -


 با تشکر از...

طراح قالب

All Powered By :
MihanBlog.com





giv.Mihanblog.com